Edutainment en gaming; dé nieuwe manier van leren?
Op verschillende plekken binnen Avans wordt gamification en edutainment ingezet als nieuwe manier van onderwijs, maar ook voor de verbetering van de aansluiting tussen MBO en HBO. Vera van Thiel bijvoorbeeld, zij is als instroom coördinator mbo-hbo de initiator geweest voor de opzet van een digitale lesmethode voor het keuzedeel voorbereiding hbo.
Deze kant-en-klare lesmethode bestaat uit een E-book en een gamification app, waarin de mbo’er stapsgewijs op een innovatieve en motiverende wijze opdrachten uitvoert en tegelijkertijd een doorstroomportfolio opbouwt. And Angela Thakoer, Lecturer Finance and Control at the Avans School of International Studies, who has embedded Sneakergame in the year 1 programme. Throughout the game the students do several assignments in which they simulate the financial impact of their decisions. Wat hebben zij dan weer gemeen? Ze werken samen met educatieve uitgeverij Edumundo. Menno Thijssen, eigenaar van Edumundo, neemt je als host mee tijdens de Inspiratie Talk. Laat je inspireren over hoe gaming kan bijdragen aan de leerervaring van studenten én verken op welke wijze een samenwerking met educatieve partners van toegevoegde waarde kan zijn voor Avans.