Hollen of stilstaan
From Patrick Lommel
views
comments
From Patrick Lommel
Het beroep van leerkracht kan veeleisend zijn. Een leerkracht kan de vele eisen en verwachtingen ervaren als een druk: er moet zo veel. Er zijn vele manieren om met deze druk om te gaan, maar wat in elk geval van groot belang is dat leerkrachten hun eigen eisen en verwachtingen leren afstemmen op hun handelen. Anders gezegd, dat wat leerkrachten van waarde vinden in overeenstemming brengen met wat ze doen, en omgekeerd.
In deze leertaak kun je leren hoe je dat wat je van waarde vindt (je verwachtingen, waarden en idealen) kunt leren afstemmen op wat van jou als leerkracht wordt gevraagd (je taken en verantwoordelijkheden), en waarom je dat zou doen.
Zee, T. v., Eersel, S. v., Geel, W. v., Gerritsen, E., Lommel, P. v., Maanen, N. v., Venhuizen, M., Verbroekken, N. (2008). De beroepsidentiteit in levensbeschouwelijk perspectief. Een multimediaal leermiddel voor leraren basisonderwijs. Nijmegen: Instituut voor Katholiek Onderwijs (IKO).
Het multimediale leermiddel is een gezamenlijke activiteit van het IKO en de Vereniging van Katholieke Lerarenopleidingen (VKLO).
©2008: IKO Nijmegen. Alle rechten voorbehouden. Gebruik van de teksten van de leermiddelen voor studie of schoolprojecten toegestaan.